Björn i västra sätertjärn!

Här är en liten historia från praktikanten Robin som gör sin tre veckors praktik här på campen.

Igår så bestämde jag mig för att åka till västra sätertjärn, i hopp om att komma i kontakt med den stora harren som ska finnas i sjön. När jag kommer ner till och sjön så vakar det fin fisk lite här och var. Efter att ha landat en harr på cirka 5 hg så tar jag det lite lugnt, jag har då fiskat i cirka två timmar och det börjar mörkna i den lilla skogstjärnen. Jag tog något kast och slängde blicken på strandkanten en bit bort, och helt plötsligt så ser jag en stor björn! 
Jag kunde knappt tro mina ögon, halvt panikslagen så bestämde jag mig att ro tillbaka! Och som tur var så befann sig björnen på andra sidan tjärnen. När jag slutligen klev i land och satt fast båten så befann sig björnen fortfarande synlig på andra sidan tjärnen! 
Och att jag hade cyklat till tjärnen gjorde inte saken bättre! Av rent adrenalin så gick det riktigt fort på vägen hem! 
Det var en otroligt upplevelse, men jag vill inte uppleva samma sak igen när man är ensam mitt ute i ingenstans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0