Snart ska torrfluge asken vara fylld!





Som det ser ut idag så har vi 13 grader i luften och runt 5-8 grader i sjöarna. Insektslivet börjar långsamt smyga igång. idag fick jag mitt första myggbette! =) Förra året var speciellt med kläckningarna då väldigt många insekter kläckte färdigt innan gästerna kom hit. Det verkar inte bli så i år. 
Vi hoppas på att sommarvärmen kommer smygandes så kläckningarna blir mer successiva än förra sommaren.

Vanligtvis så brukar torrflugfisket inte sätta fart förens efter midsommar. Men kärnfisket är fortfarande periodvis mycket bra! så än åker inte spinnspöt undan.
Är man smart så bör man även prova sjöarna, innan fisken börjar dra sig ner mot djupet.
Igår rapporterade en gäst om 5 rödingar på V-Rotsjön med största på 8 hg.

Vi blir väldigt tacksamma då gäster rapporterar sina fångster och skickar bilder som jag senare kan blogga om.
Då kan fler fisare ta glädje utav en lyckad fisketur och njuta av vackra bilder från området.


Kommentarer
Postat av: Johan

Fisare! :-)

2012-06-10 @ 22:34:22
Postat av: Sussi

Tack för alla blogginlägg! Kommer snart och då jäklar ska det bli fotografering och fiske utan dess like, så att det räcker till både din och min blogg!! :) Ses snart!!

2012-06-15 @ 22:50:35
URL: http://sussissymfoni.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0