Bilder från Johan Hedberg

 
Här kommer ett gäng bilder från Johan Hedberg fiske semester i Storsjö till sammans med Kenneth.
Öringen fångades i Björhån (Sölvbacka) och vägde 1,9 kg och var 57 cm lång. Fisken fångades på en rocken imitation, under en massiv kläcknings period. Fisken rusade rakt ner mot djupet så att det verkligen ven i rullen! Fisken togs upp och när fisken rensades så fann han en cigarr fimp i magen. SNÄLLA skräpa inte ner. vildmarkskänslan går förlorad för vissa personer då man hittar skräp och cigarettfimpar nere vid fiskeplatsen. Troligt vis så förväxlade öringen fimpen med en husmask.
Grattis! Denna öring är den största torrflugefångade öring som vi fått rapporterad i år.
 
Siken fångades på samma ställe med samma fluga en halvtimme senare och vägde 1,7 kg.
Johan hade även ett riktigt bra fiske i M-Rotsjön med sin kompis Kenneth då båda fick landa 4st öringar var. Dom tappade dessutom två riktigt stora fiskar.
 
Johan fick även syn på en massgrav av lämlar från förra årets lämeltåg nere vid Kringeledan.

 

 


Kommentarer
Postat av: Conny Elf

Skulle vilja komma i kontakt med den som äger denna mycket bra och intressanta blogg. Det finns en del bilder FVO föreningarna är intresserade av bl.a Johan Hedberg
Ni som har bilderfrån Övre Ljungan kan maila mig för ytterligar information [email protected]

Svar: Hejsan vad kul att du uppskattar bloggen! jag är ledsen att jag inte svarat tidigare då jag inte jobbat på campen i vinter.Du kan kontakta mig här eller på min mail på [email protected].
Nicklas Hedström

2013-05-13 @ 11:57:15
URL: http://storsjofiskeguide.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0