Besök från Spanien

Tidigare i helgen fick vi besök utav en spanior, som kom till storsjö för att skriva ihop en fiskeartikel till en spansk fisketidning. Men för att kunna sälja artikeln så krävdes det att han eller jag fångade en laxartad fisk som gjärna var över 40cm, och allra helst en öring. Men Tiden var kort och det gällde för mig att både lyckas guide och att själv fånga fisk, den pressen gjorde förmodligen att man fiskade lite effektivare. mat var bara att glömma utan det blev mackor medans man körde till olika vatten för att hinna fiska så mycket som möjligt. Han sa till mig att han inte fiskade för skojs skull utan att det var hans jobb! Så det var inget semessterfiske varken för mig eller honom.Lyckligtvis lyckades vi fånga 4st hyfsade öringar varav 2st var över kilot. Här kommer några bilder från tre dagars fiske i rotsjöarna och rövran.

 44 cmRövran 49 cm 12500 g

Rövra falletMellerta Rotsjön


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0