Äntligen börjar torrflugefisket att sätta fart!



Äntligen har torrflugefisket efter harr kommit igång, här ovan är en liten harr från Tandån som tog på klinkhammer, jag såg mycket vak i både Tandån och i Västra Sätertjärn. Men tyvärr lyckates jag inte fånga en utav tjärnens storharrar, men vakade gjorde de iaf. Tempen i tandån ligger nu på 12 grader.

Dags att rapportera lite om dom största fiskarna som kommit upp de senaste veckorna.
 
Dalsjön: Harr ca 55-60cm, harr 51cm och 45cm Görgen Kam,
Storån: harr 47cm, harr 0,6 kg 2st.
Storsjö: öring 62cm våra vänner från Litauen.
Sölvbacka: öring 1,5 kg Terese Fredriksson.

Var gäller kläckningar så har man både sett råcken i de mindre sjörna och nu även ljungan. Men änu har ingen exploation av rocken inträffat. Gul forsslända och mindre grå sländor kläcker det däremot ganska mycket av. 

Kommentarer
Postat av: cliff

hej du jag har en fråga ang tandån var ska jag hän tänker att besöka det nästa år lite tips hade varrit bra tack på förhand Cliff.

Svar: Harrfisket börjar ungefär där v-säterbäcken mynnar ut i Tandån och ner till sjön. fisket ner till lugnflytet är varierande men man får lägga krut på de pooler som finns. Fisket ner till lugnflytet är ganska krävande då det är mycket knatande och smygande, men väldigt roligt fiske! Vill man enbart lägga energi på lugnflytet så utgår man från Tandåbron. Jag inbillar mig att harren i lugnflytet är några hekto större i snitt. När du kommer till campen kan jag peka på kartan hur du ska gå osv.//Nicklas Hedström
Nicklas Hedström

2013-08-31 @ 16:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0