Monstret levererar än en gång !!!!

Rent statistiskt ska det inte vara möjligt, två öringar över 5 kg på en vecka. Denna tog jag på lite lättare grejer, fiskade med mitt modifierade rompa tompa klass sex men med samma fluga som förra fisken.
Detta var en hanne som var 72 lång och såg faktiskt ut som en Gös i första anblick. Den högg strax före tolv på kvällen, dimman låg tät över ån och det var som vanligt halt som bara den på stenarna, så i fortsättningen ska jag bara fiska på torsdagar mellan halv tolv och tolv.
Jag fick lite påbackning efter det senaste inlägget, jag glömde nämna att min syster och två av hennes kompisar (Sofie och Anna-Sara) var och provade flytringsfiske i området. De började med lite fiskevårdande åtgärder genom att ta upp ett gäng gäddor i Åbergstjärn och efter det åkte de till Hammaravan och även där började de med att plocka lite Gädda eller det var väl egentligen bara en av min systers vänner som pysslade med gäddan, inga namn nämnda.
Min syster avslutade dagen med att ta en Harr på mellan 40 och 45 cm ifrån ring och på en Teal n Red som fiskades torrt.
Vädret har varit riktigt bra de sista dagarna och det märks att hösten är på intågande för det är mycket friskare i luften nu, vilket jag tycker är bra. Vattenflödet har legat på 16.6 i ca en vecka men idag sänkte dom till 12 kubik och det var åt fel håll om ni frågar mig.
Nästa vecka kommer en hop med gymnasister från Forshaga och de ska som vanligt ha lite blandade aktiviteter här och på fjället. Apropå fjäll, årets ripinventering är gjord och det verkar finnas lite fågel trots allt. Få men stora kullar i södra delen av Jämtland och ett medelår i norra delarna.

Skitfiske på er alla
Robban

En flytring får plats på taket, men om man har två då......


... har man den andra i baksätet, här snackar vi krockkudde.


Öringhanne 72 cm 5.2 kg, lite halvrisig bild men med tanke på bäckmörker och dimma så får det funka.



Kommentarer
Postat av: Fredrik Holmberg

Ahh, det har lossnat för dig med storöringarna i Sölvbacka - härligt, snyggt jobbat! Funderar på att ta en senare vecka nästa år, i mitten av augusti så det finns fler grisar att fiska på. Får se, nätterna i juli är ju inte fel de heller. Skitfiske!

2010-08-25 @ 13:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0