Bertil 3, Ivar 22, BINGO !!!!

Jag och Christopher gjorde en sväng ner till sölvbacka igår kväll, kvällen började bra med en öring på ca 7 hg och slutade ännu bättre. En öringhona på 76 cm fattade tycke för min fluga och jag fick ett kusligt adrenalinpåslag kan jag säga. Drillningen tog 25 minuter men det tog 45 minuter att återsätta fisken. Vi försökte att väga fisken i håven men det gick inge bra, vågen gick i botten så fisken bör väga någonstans mellan 4.5 och 5.5 kilo för vågen gick bara till 4 kilo. Stjärtspolen var 20 centimeter hög men som tur var så var hon rätt beskedlig att ha och göra med, annars hade det nog gått åt h.....e.
Stefan den gamle göken var ute på sjön igår och fiskade Gädda och han fick en Gädda på 7 kg, så när han kom in i morse och med glatt humör berättade att han hade fått en fin Gädda så tappade han så att säga farten när han fick reda på hur det hade gått för mig och Christopher.
Annars så är vattenflödet lysande, 16.6 kubik men det kan eventuellt höjas snart för sjön är väldigt hög för tillfället.
Det har regnat rätt mycket här sista dagarna och det har även varit med inslag av åska men det är rätt skönt för det är riktigt klissigt i luften nu med rötmånad och allt.
Det har kommit upp lite finare öring ur Rotsjöarna också, en på ca 2 kilo och en hel del mellan 5 och 7 hg. Fisket i Storån var förra veckan riktigt bra med en harr på 50 cm som topp, och de hade vadat ut efter Storån så de stod ute i Storsjön, för vid Storån kan man ju vada hemskt lång ut i sjön om man håller östkanten.
Nu laddar jag för ripjakten som börjar den 25 augusti, det var ju två år sedan man fick ränna på fjället efter ripa så de ska bli riktigt skoj om det nu finns någon ripa.
Detta var allt från mig för denna gången.
Skitfiske och adjö
/Robban



En Harr Sussi fångade och fotade.




Peter med en öring på 55 cm ifrån sölvbacka




Anns öring ifrån Mellersta Rotsjön, 61 cm




Robbans öring 76 cm, återsatt

Kommentarer
Postat av: Fredrik (Flen)

Robban det var samma längd och samma bredd på Stjärtfenan som på den öringen på 5,5kg som jag fick. Så det var en fin fin fisk du fick ;) Gratulerar!

2010-08-15 @ 12:15:36
Postat av: Peter

Hej Robban!



Bilden på öringen liggandes på klippan är densamma som jag håller i på bilden här ovan, det vart nog en liten "Miss".



Peter

2010-09-18 @ 21:40:35
URL: http://schatzisfiske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0