Sportlov 5/3

Nu är vi inne på sista sportlovsveckan i Storsjö, med skoteråkare, skidåkare och några isfiskare. Alla har varit helnöjda med väder och vind, om något har vi haft för mycket snö på vissa platser och sjöar. Temperaturen har varit mildare än tidigare veckor och igår hade vi plusgrader större delen av dagen. Vädret just nu är ett par minusgrader, molnigt och enstaka snöflingor i luften. Igår onsdag fick två fiskare i från campen 6 rödingar i rotsjöarna, största på 0,8 kg.
 Stefan på campen säger att harrfisket i storsjön börjar komma igång nu, han var ute i måndags och drog 8 harrar, den största var en romstinn hona kring kilossträcket.

 Själv har jag varit ledig några dagar och passat på att utforska området vintertid, man känner inte igen sig på Storsjön nu när vattennivåen sjunkit undan 3-4 meter (vanligt under vintern). 

Jag slänger även upp lite vinterbilder från sölvbacka strömmar för alla er fiskare som väntar på varmare tider:)

 


Emil ute på långsmala äventyr (blev så inspirerad av vasaloppsåkarna )




10,7 m3/s uppe vid dammen. nästa gång jag åker hem tar jag med spöna upp igen=)




Här ser vi rännan i storsjön precis uppströms dammen, med Storådörren och snöklädda fjäll i bakgrunden.




Selet i Björnhån.




Nacken vid Pegeln, man blir sugen att dra på sig neoprenarna och plumsa ut;-)

Nu ska jag hänga tvätt och käka mat.

skotta lagom!


ps, jag och stefan har skottat fram hela uteserveringen nu (utan bosses hjälp)

Kommentarer
Postat av: jörgen

Härlig blogg med rolig läsning fina bilder med Emil du är en klippa.



mvh Jörgen o Bosse

2009-03-05 @ 16:59:49
Postat av: Sussi & Peter

Så gott att se livstecken från Storsjö, otroligt fina bilder!

på med värmefläktar och gasolbrännarna så att värmen ökar och kläckningarna kommer i farten!!!

Sätt Bosse i arbete han kan väl lappa och laga vissa vägar så att inte fler kör sönder sina bilar fniss!!

Ses snart igen!!

2009-03-05 @ 19:50:45
URL: http://schatzisfiske.blogg.se/
Postat av: Robban

Men... börjar farbror Bosse bli gammal. Bosse brukar ju vara en vilde med snöskoveln

2009-03-06 @ 00:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0