Äntligen börjar vattenmassorna att försvinna! och..... 31/7

Nu har vattenmassorna börjat rinna undan, och med 28 m3/s i sölvbacka välkommnar vi höstöringen med bamsekramar. Nu i augusti ska öringarna påbörja sina lekvandringar upp i skärkan, rövran och sölvbacka.

Och för några timmar sedan när jag åkte ner till sölvbacka för att kolla fiskekort och tömma sopor så stötte jag på ett gäng fiskare, alla med fiskekort=) De fiskade vid första vindskyddet efter dammen och hade på förmiddagen tagit en öring på 67 cm/3kg på rapalawobbler. Jag fick själv se fisken och kan meddela att den var grann så in i "#¤/%, och när jag slutar jobba idag ska jag och några polare ner och nöta på:)

Förhoppningsvis kommer vi att få en bild på öringen så vi kan lägga ut den på bloggen.

I övrigt ser fångstrapporten ut som följande:

öring 1,4 kg sölvbacka
---!!---- 1,5 kg sölvbacka
----!!---- 1 kg 43 cm sölvbacka
----!!---- 49 cm oshån
----!!----- 1,7 kg sölvbacka
gädda 111 cm 11 kg storsjön
harr 45 cm dalsjön



49 cm öring från Oshån.
 

nu rullar vågen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0