Knottmoln på horisonten 8/7

Jag börjar med att visa upp förra veckans storfångst, på bilderna nedströms ser vi Patrik Sjöberg som visar upp sin harr på 1,5 kg, fisken blev grundlurad i Storån på en torrfluga (Klinkhamer strl 14).






Efter en vecka med varierande väder och och gråa knottmoln (3 m ovanför sölvbackas vattenyta) har nu Sölvbacka stigit från 18 till 36 m3/s. Fisken kan nu tvingas finna nya ståndplatser eller trycka på botten. Några dagar framöver är det förmodligen nymfer och djupgående spinnbeten som gäller. Alla metoder för att nå djupet!

För egen del var jag ute med stefan och flötestrollade efter gädda på Storsjön igårkväll, efter 5 timmar konstaterade vi att inte vi inte haft ett hugg under hela turen, efter div teorier om mört, sikar och vart gäddan fanns tog batteriet till elmotorn slut och jag fick ro hem till campen. Den turen summerar hela min fiskevecka utan större framgångar. Tur att andra visar vägen och tar fisk ändå!

Åter till arbetet och försöka laga en båtmotor som inte vill starta.

Skitfiske på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0