ilskna getingar vid sopsorteringen och knottbollar 19/8

Under veckan som gått har jag, Alex och Rene kämpat mot ett gäng getingar som byggt bo vid sopsorteringen nere vid Sölvbacka. Gång på gång har vi slagit ner boet för att senare springa för livet. Vi har turats om att slå ner boet för att senare hoppa/flyga in i bilen, och varje gång vi kommer tillbaka har de byggt upp fästningen på nytt. Skam den som ger sig och på fredag ger vi dem en ny match. stOSjö-Guld till den lyckas!!!!

Vädret har växlat under veckan precis som förra, med skillnaden att vi har haft en månförmörkelse, riktigt läckert och första gången jag skådat något liknande. Sölvbacka ligger på 15,3 m3/s. och sjunker sakta dock i jämn takt så fisket påverkas inte.
   När vi vittjade fällan i Henån idag räknade vi 3 fina öringar som gått in, 2 st på 3,5 kg och en på 1,9 kg.
 
En av campens gäster fångade en harr på 47 cm igår i sölvbacka och rotsjöarna har bjudit på en 2,35 kgs öring.

Själv stannade jag kvar på campen över helgen, tanken var att nöta på med nattfiske efter öring. Efter bara nån timmes fiske nere vid pegeln (mätstationen) så small det på någonting ordentligt. Efter 20 minuters kämpande såg vi fisken för första gången, trots mörkret så tyckte vi att fisken såg kort ut. Senare var det mycket skrik och tjoande från min sida när jag höll den karpformade öringen i handen. 3,7 kg 64 cm lång.



Foto: René Gerken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0